Kross Trans India i inne trekkingowe rowery dla mężyczn – co warto kupić?

Categories Produkty i towary

Rowery trekkingowe to prawdziwy hit ostatnich lat wśród wszystkich, dla których rower jest czymś więcej niż środkiem komunikacji do pracy. Patrząc dziś na wszystkie rodzaje rowerów trudno jest dojść skąd tak naprawdę wywodzi się typowy rower trekkingowy. Troszkę w nim szosówki, troszkę roweru górskiego, jednak nie jest on też typowym rowerem crossowym.

Podstawowymi wyróżnikami rowerów trekkingowych są więc opony o nieco gładszym niż w przypadku rowerów górskich bieżniku, obecność amortyzatorów z przodu, lecz nie koniecznie z tyłu, duże, bo zwykle 28 lub 29 calowe koła, geometria ramy zmuszająca do wyprostowanej pozycji i akcesoria, dzięki którym podróżowanie z bagażami nie będzie stanowiło większego problemu. Rowery trekkingowe dedykowane są więc przede wszystkim osobom, które przemierzają na swojej trasie dość długie odległości i wymagają, by rower był jednocześnie wygodny, ale i pakowny. Pozwalał na szybkie pokonywanie większych odcinków trasy, ale też przyzwoicie zachowywał się na nieubitych ścieżkach. Właściwie każda wiodąca marka rowerowa posiada dziś w swojej ofercie rowery trekkingowe, zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Dziś swoją uwagę skupimy jednak wyłącznie na rowerach trekkingowych męskich, które w nadchodzącym sezonie będą zasługiwały na szczególną uwagę.

Kross Trans India

Wśród wielbicieli jazdy turystycznej przyjęło się zakładać, że rowery trekkingowe muszą być zbudowane na większych, zwykle 28 lub 29 calowych kołach. Marka Kross wyszła jednak z założenia, że nie każdy mężczyzna będzie czuł się na takim kolosie komfortowo. Model Trans India został więc zbudowany na tradycyjnym, 26” kole, znanym jeszcze kilka lat temu jako podstawowy rozmiar kół rowerów górskich. Trans India to typowy rower na co dzień. Wytrzymały, zwrotny, znakomicie przyspieszający i przede wszystkim odporny – wykorzystasz go właściwie w każdej chwili, niezależnie od terenu czy obciążenia.

Kross Trans India
Kup w promocyjnej cenie w PM Bike »

Kross Trans Atlantic

Alternatywą dla nieco mniejszego niż tradycyjny rower trekkingowy Trans India jest kolejna propozycja polskiego giganta rowerowego. Trans Atlantic to już większy, zbudowany na 28” kole rower trekkingowy, idealny na długie turystyczne wyprawy. Duże koła zapewniają łatwiejsze utrzymanie stałej prędkości jazdy, a więc generalnie powodują, że mniej się na nich męczymy. To dobry znak dla tych, którzy na swoje wyprawy obciążają rower dość mocno. Trans Atlantic jest przy tym wytrzymały i doskonale radzi sobie na nierównym terenie. Obydwa modele trekkingowe marki Kross zostały oparte na osprzęcie Shimano, który być może nie pochodzi z najwyższej półki cenowej, jednak charakteryzuje się wysoką wytrzymałością, całkiem prostą obsługą i regulacją i łatwym dostępem do części zamiennych. Oba modele posiadają też 21 biegów, które pozwalają na dobranie odpowiedniego trybu zarówno do lekkiej jazdy po mieście, jak i bardziej obciążonych wypraw turystycznych.

Trans Atlantic

Romet Wagant

Klasyka połączona z nowoczesnością to największy atut, a zarazem najlepszy opis tego kultowego już modelu marki Romet. Estetycznie skonstruowana rama została tu wykonana z wytrzymałego aluminium, które zapewnia wysoką trwałość roweru bez tworzenia zbędnego nadmiaru wagowego. Rowery trekkingowe tworzone przez Romet są zwykle lekkie właśnie po to, by nie wymuszać na kolarzu wkładu większych pokładów energii podczas dłuższych wypraw tylko po to, by masa roweru obciążona bagażami mogła ruszyć z miejsca. Komfortową i bezawaryjną jazdę zapewniają tu komponenty Shimano, hydrauliczne hamulce tarczowe oraz geometria pozwalająca na utrzymanie wygodnej pozycji przez długi czas. Na koniec warto pamiętać też o tym, że podobnie jak w każdym rowerze trekkingowym, i tu producent uraczył nas montażem bagażnika, błotników oraz oświetlenia, niezbędnych podczas jazdy turystycznej.

 

Merida Freeway 9200

Idealne połączenie przystępnej ceny i wysokiej jak na nią jakości to już tradycja w rowerach marki Merida. Aluminiowa rama gwarantująca długą żywotność i wysoką wytrzymałość roweru została zestawiona tu z szerokimi oponami, napędem Shimano oraz hamulcami V-Brake. Dla zwiększenia wygody i komfortu jazdy, producent wyposażył też rower w szerokie i wygodne siodełko oraz stworzył nieco inną niż w przypadku rowerów Krossa geometrię ramy, która ułatwia wsiadanie na rower nawet niższym osobom. W standardowym wyposażeniu Freeway 9200 dostajemy oczywiście przygotowany pod doczepiane sakwy bagażnik, oświetlenie, błotniki, stopkę, oraz nieczęsto spotykaną już osłonę na łańcuch, chroniącą napęd przez pryskającym błotem i zabrudzeniami.