W jakich branżach wizualizacja stanowi ważny element marketingu?

Categories Marketing i promocja, Usługi

Realistyczne wizualizacje produktów wykorzystywane w katalogach i na stronach internetowych marek to współcześnie nie tylko domena projektantów wnętrz, architektów i deweloperów. Z możliwości, jakie oferują wizualizacje coraz częściej korzystają też inne branże, niekoniecznie związane z wnętrzarstwem. Dobrze przygotowana wizualizacja produktu oddaje jego obraz wyjątkowo realistycznie, ale jednocześnie wyraża więcej niż klasyczna fotografia produktowa. Umieszczenie produktu w kontekście, wykorzystanie naturalnego światła i skupienie na otoczeniu, a nie pojedynczym produkcie to tylko niektóre z elementów dobrych wizualizacji. Kto powinien na nie postawić i jaki wpływ na promocję firmy mają dobrze przygotowane wizualizacje?

Realistyczne wizualizacje produktów – w jakich branżach sprawdzą się najlepiej?

Podstawowym zastosowaniem dla fotorealistycznych wizualizacji jest branża wnętrzarska i nieruchomości – wizualizacje całych budynków, jak i poszczególnych wnętrz wykorzystywane są przez projektantów, deweloperów i właścicieli mieszkań zajmujących się ich sprzedażą i chcących trafić ze swoją ofertą do jak największego grona klientów. Dzięki wizualizacjom budynki i wnętrza, które jeszcze nie powstały mogą być przedstawione w formie, do jakiej będą lub mogą być doprowadzone. W przypadku inwestycji deweloperskich, wizualizacje mieszkań, budynków, a nawet całych osiedli powstają na długo przed pojawieniem się fundamentów na placu budowy i same mieszkania są często sprzedane na długo przed zakończeniem budowy i oddaniem kluczy w ręce nowych właścicieli.

Pozostając w branży wnętrzarskiej, wizualizacje produktowe są również doskonałym narzędziem pracy dla dekoratorów wnętrz, producentów mebli oraz twórców elementów dekoracyjnych, akcesoriów i wyposażenia mieszkań. Zalety wizualizacji widać tu szczególnie na przykładzie katalogów meblowych. Jako duży element wyposażenia, meble mogą prezentować się zupełnie inaczej podczas fotografowania w pustym studio na tle białych ścian niż później, gdy wstawimy je do mieszkania uzupełnionego innymi meblami i dodatkami. Ideą wykorzystania wizualizacji jest w takim przypadku przedstawienie produktu w kontekście sytuacyjnym – zaprezentowanie mebla w otoczeniu stworzonego na potrzeby wizualizacji mieszkania, w zestawieniu z innymi meblami, wyposażeniem, kolorowymi ścianami czy naturalnym światłem wpadającym przez okna i padającym na powierzchnię fotela, kanapy czy stolika. Potencjalny klient znacznie łatwiej wyobrazi sobie mebel w swoim mieszkaniu, jeśli wcześniej zobaczy propozycję jego aranżacji, a nie produkt wycięty z rzeczywistości.

wizualizacja mebli, sypialnia
Wizualizacja mebli to ciekawy sposób na perfekcyjnie zaplanowaną aranżację wnętrza.

Jak wizualizacje wpływają na promocję produktów i marki?

Bez względu na to, czy wizualizacja ma przedstawiać elementy dekoracyjne (np. obrazy, wazony, świeczniki ale też płytki ścienne, podłogi, blaty kuchenne), meble, kompletne mieszkania czy budynki i osiedla, jej rolą zawsze pozostaje zaprezentowanie produktu w jak najlepszym świetle i sprzedanie go potencjalnemu klientowi. Wykorzystanie wizualizacji pozwala na bardziej realistyczne ujęcie produktu i pobudzenie wyobraźni klienta, który inwestując w mieszkanie często może bazować swoją decyzję wyłącznie na tym, jak całość zaprezentuje się w przyszłości. Wizualizacje mieszkań i budynków opierają się na projektach technicznych, które trudno zinterpretować i wyobrazić sobie realistycznie bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia w branży. Bez wizualizacji zakup mieszkania deweloperskiego byłby inwestycją w nieznane.

Wizualizacje produktów w branży wnętrzarskiej decydują niejednokrotnie o tym jak dużym zainteresowaniem klientów cieszy się firma. Wykorzystywane w katalogach produktowych oraz elementach promocyjnych wizualizacje mają przyciągać uwagę i rysować atrakcyjną perspektywę pięknego wnętrza, kontrastując z mniej wartościową w tym przypadku fotografią. Podejmując wykorzystany już przykład zakupu mieszkania, wybierając pomiędzy zdjęciami powstającego dopiero budynku i surowych ścian a możliwością podjęcia wirtualnego spaceru po gotowym, urządzonym mieszkaniu, większość klientów w pierwszej kolejności zwróci uwagę na gotowy produkt, podświadomie wpisując swoje życie w pięknie urządzonym wnętrzu.