Organizacja pogrzebu – podstawowe informacje

Categories Usługi

Pierwszą czynnością, jaka ma miejsce podczas przygotowań do pogrzebu, jest wybór odpowiedniego zakładu pogrzebowego. Trzeba koniecznie ustalić wszelkie szczegóły i kryteria pogrzebu. Obecnie, zakłady pogrzebowe mogą oferować nam różne i niecodzienne usługi. warto jednak zapoznać się z ofertą najbliższego zakładu pogrzebowego, by zapewnić zmarłej osobie godny pochówek. Wiele jest obowiązków, jakie biorą na siebie pracownicy zakładu pogrzebowego. Rozpacz spowodowana śmiercią bliskiej osoby często nie daje nam myśleć. Z tego też powodu, zakłady pogrzebowe proponują zajęcie się całą organizacją pogrzebu.

1.Dokumenty. Podczas organizowania pogrzebu, najpierw trzeba odebrać kat zgonu od lekarza. Z aktem zgonu następnie należy się udać do miejsca pracy zmarłego, do ZUSu i innych placówek. Warto jednak widzieć, że w niektórych zakładach pogrzebowych, możemy liczyć na załatwienie takich spraw za nas.

2. Wybór zakładu pogrzebowego. Najczęściej, wybieramy zakład, który znajduje się najbliżej naszego domu lub cmentarza. Mieszkając w małej mieścinie lub na wsi, wybór tak będzie się ograniczał do paru zakładów. Aby odpowiednio wybrać zakład, należy dowiedzieć się podstaw dotyczących usług, cen oraz jakości wykonywanych usług.

3. Dostarczenie ciała do zakładu. Najczęściej to koroner odbiera od nas ciało zmarłego. Ciało przechowywane jest w chłodni i przygotowywane do ceremonii pogrzebowej.

Zakład pogrzebowy - Memento Mori Warszawa Praga, Wola, Ochota

4. Przygotowanie ciała do pogrzebu. Koronerzy, dzięki doświadczeniu, wiedzą w jaki sposób przygotowywać ciała do pogrzebu. Wszelkie zabiegi pielęgnacyjne, mycie ciała oraz ubieranie i malowanie – należą do najczęściej stosowanych. Dość często możemy również liczyć na pewne usługi dodatkowe, np. makijaż, malowanie paznokci, farbowanie włosów oraz nadawanie skórze zdrowego wyglądu. Z dodatkowych usług tego rodzaju korzystają ci, których bliski zmarły cierpiał na ciężką chorobę lub zginął w wypadku, pożarze itp. Zabiegi stosowane na ciele denata mają poprawić jego wygląd, często zdeformowany przez chorobę lub inne zdarzenia.

5. Organizacja daty i miejsca pochówku. Bardzo często, ta funkcja należy do pracowników biura zakładu pogrzebowego. Czynności te łączą się z dokumentacją. Zrozpaczona rodzina, nie jest w stanie zająć się pełną organizacją pogrzebu, dlatego te funkcje przekazywane są pracownikom z zakładu pogrzebowego. Pracownicy ustalają datę Mszy Świętej oraz pogrzebu. Dodatkowo, zajmują się także wykupieniem miejsca na cmentarzu. Omawiają wraz z księdzem przebieg i rodzaj pochówku. Dzisiaj, dość dużo osób życzy sobie zostać skremowanym po śmierci.

6. Stypa. Jest to posiłek, który ma miejsce po pogrzebie i Mszy. Na stypie spotykają się wszyscy członkowie rodziny oraz bliscy zmarłego. Stypa trwa parę godzin i jest najczęściej organizowana w restauracji, niedaleko miejsca pochówku. Jej organizacją najczęściej zajmują się pracownicy zakładu pogrzebowego, by odciążyć rodzinę.


Wpis powstał dzięki Memento Mori: https://memento-mori-warszawa.pl.