Obsługa BHP i wszystko co powinieneś wiedzieć o niej.

Categories BHP
obsługa bhp

Chyba nikt z nas nie ma absolutnie żadnych, a nawet najmniejszych wątpliwości co do tego, że bezpieczeństwo i higiena pracy to naprawdę bardzo ważne aspekty każdej firmy. Dotyczą one zarówno pracodawców jak i także pracowników na szczeblu szeregowych jak i także tych na szczeblu wyższym, czyli na szczeblu kierowniczym. W związku z tym, że bezpieczeństwo i higiena pracy to naprawdę kwestia ważna, a nawet bardzo ważna to na naszym rynku powstało naprawdę wiele firm, które specjalizują się w specjalizującej obsłudze, jaką jest właśnie obsługa BHP. W zasadzie to firmy te oferują swoje usługi zarówno przedsiębiorstwom z różnych, a nawet przeróżnych branży jak i także zarówno małym firmom jak i tym znacznie większym.

Gdy jesteśmy pracodawcami to powinniśmy wybierać tylko i wyłącznie firmy z dużym doświadczeniem. Firmy te opracowują metody prowadzenia zadań służb BHP jak i także wszelkie standardy. Firmy świadczące obsługę BHP muszą oczywiście i jednocześnie wykonując swoje zadania to robią czyli odciążają wszelkich pracodawców, którzy zdecydowali się na korzystanie z usług ich firm. Skoro mowa o obsłudze BHP to czy wiemy w ogóle czy obsługa BHP tak naprawdę jest? W Polsce dokładnie od pierwszego stycznia roku 2004 weszły w życie specjalne przepisy. Zgodnie z tymi właśnie przepisami pracodawca ma oczywiście obowiązek samodzielnego wykonywania wszelkich zadań służby bezpieczeństwa jak i także higieny pracy. Jednak może z tego zrezygnować i wyznaczyć do tychże zadań, któregoś ze swoich pracowników. Jednak nie może być to każda osoba. Osoba, która obowiązki te ma spełniać musi oczywiście spełniać kwalifikacje tejże służby. Gdyby tak nie było to nadzór bezpieczeństwa i higieny pracy może zostać powierzony specjalistom zewnętrznym Dokładnie mówi nam o tym artykuł 23 11 Kodeksu Pracy.

Ekonomiści oraz inni eksperci wręcz polecają wynajęcie firmy zajmującej się obsługą BHP. Dlaczego? Z jakiego tak naprawdę powodu? Po pierwsze następuje obniżenie kosztów. Mało, który przedsiębiorca zdaje sobie tak naprawdę sprawę, że zatrudnienie ekspertów zewnętrznych to zdecydowanie mniejszy wydatek, niż wygląda to w przypadku stworzenia nowego stanowiska i to tak naprawdę wewnątrz danej firmy. Kolejna zaleta to stały dostęp do informacji oczywiście aktualnych. W zasadzie to firma jest odpowiedzialna za wszelkiego rodzaju pozyskiwanie najnowszych informacji jak i także monitorowanie pewnych zmian w tymże zakresie. Firmy powinny (a większość to robi oczywiście) podnosić poziom swojej wiedzy. Po co mają to robić? Choćby dlatego, by bardzo treściwie oraz konkretnie przekazywać nam pewnego rodzaju najważniejsze rzeczy. Bardzo fajne są także nowoczesne oraz bardzo przyjazne firmy. W zasadzie to nasza firma, gdy tylko zadba o to by zachować najwyższe standardy oczywiście w zakresie bezpieczeństwa oraz higieny pracy. Również jednak w zakresie przeciwpożarowej ochrony. Gdy to wszystko nasza firma zapewnia to jest oczywiście postrzegana wśród innych firm jako ta bezpieczna jak i także godna zaufania. No bo niby jak mamy nie mieć zaufania do takiej firmy, która najbardziej dba właśnie o swoich pracowników?