Identyfikacja wizualna metodą budowy rozpoznawalności firmy

Categories Marketing i promocja
Element identyfikacji wizualnej

Co  zrobić, aby firma stała się bardziej rozpoznawalna wśród klientów? Aby zyskała ich zaufanie? Odpowiedz wydaje się być zaskakująco prosta. Identyfikacja wizualna może być kluczem do sukcesu Twojej firmy.

Czym w ogóle jest identyfikacja wizualna? Jest to szereg zabiegów polegające na tworzeniu wizerunku firmy na rynku. Nie są to sprzedawane usługi, lecz tylko „zewnętrzny” wygląd  firmy. Tworzony jest on za pomocą takich elementów jak:

  • logo lub logotyp,
  • kolorystyka,
  • ubiór pracowników i ich plakietki,
  • oznakowanie samochodów służbowych,
  • druki firmowe,
  • wizytówki,
  • krój pisma,
  • wygląd budynków i ich wystrój,
  • opakowania produktów i ich wygląd oraz
  • inne materiały służące do promocji.

Nie sprzedajemy za pomocą identyfikacji wizualnej, jednak poprzez loga czy inne charakterystyczne dla naszej firmy elementy zwiększamy zaufanie klienta do naszej marki. Jeżeli klient nam zaufa, jest większa szansa na to, że wybierze akurat nasz produkt, a nie towar konkurencji.

Strona internetowa – priorytet dla grafików

Projektowanie strony WWW naszej firmy też ma ogromny wpływ na jej odbiór. Jeżeli jest ona prowadzona w sposób chaotyczny, to klient nie zainteresuje się nią, nie mógł się odnaleźć na naszej stronie, co sprawi, że zrezygnuje z zakupu naszego towaru i uda się po niego do konkurencji. Musimy sprawić, aby to właśnie nasz produkt zyskał największą popularność, aby nasza marka była przypisana do konkretnego towaru. Dlatego warto zadbać o to, aby firmowa strona prezentowała się ona jak najlepiej, była w ciekawej kolorystyce nie męczącej oczu.

To wszystko ma wpływ na finalną sprzedaż naszego towaru bądź usługi. Wszystkie elementy identyfikacji wizualnej tworzą coś na kształt zbioru tak zwanej księgi znaku. To właśnie tutaj umieszczane są poszczególne elementy tworzące całość. Wszystkie powinny być oryginalne, niecodzienne oraz wyróżniające na tle konkurencji, tak, żeby nasz produkt był liderem pośród innych marek sprzedających ten sam produkt.

Logo - identyfikacja firmy

Relacje B2B i B2C

Identyfikacja wizualna obejmuję także kontakt z klientem, to właśnie ona jest przewodem łączącym firmę z klientami. Identyfikacja wizualna firmy może współistnieć jednocześnie wraz z identyfikacją werbalną w postaci naszych firmowy sloganów lub nawet z identyfikacją muzyczną. Jest to charakterystyczny dźwięk lub nawet całe piosenki ściśle kojarzące się nam z określoną marką, bądź jej produktem. Identyfikacja wizualna jest więc nam niezbędna to wykreowania naszej działalności gospodarczej nie tylko w Internecie, ale także i na sklepowych półkach. To dzięki niej klienci wiedzą o naszych produktach i rozpoznają w sklepie. Wiele firm osiągnęło sukces właśnie poprzez identyfikacje wizualną. Są już tak głęboko zakorzenione w podświadomości konsumenta, że myśląc o danym produkcie myślimy tak naprawdę o konkretnej marce,

Zatem jeżeli chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy zainteresuj się identyfikacją wizualną. Tak proste zabiegi jak ciekawe loga produktu, przyciągająca wzrok kolorystyka oraz chwytliwe slogany reklamowe pomogą zwiększyć u klientów świadomość Twojej marki.