Czym właściwie jest agencja kreatywna?

Categories Społeczeństwo
agencja-kreatywna

W inernecie można się spotkać z pojęciem agencja kreatywna. Nie dla każdego to pojęcie jest jasne. Czym właściwie zajmuje się taka agencja? Jaką ma ofertę? Czym różni się od agencji reklamowej? Pytań może być wiele, ale odpowiedź może być trudna do sprecyzowania. Żeby rozjaśnić to zagadnienie, prześledzimy najważniejsze cechy agencji kreatywnej. Jak również to, co odróżnia ją od agencji reklamowej. Zaczniemy od różnic właśnie.

To nie to samo

Agencja reklamowa w swojej tradycyjnej wersji zajmuje się sprawami czysto reklamowymi. Możemy zamówić w niej plakaty, ulotki, spoty reklamowe do telewizji, radia lub prasy. Dostępne są również banery z oferowanymi przez nas usługami. Słowem wszystko, co wiąże się z rozpropagowaniem naszej firmy. Agencja kreatywna ma szerszy asortyment. Najczęściej skupia się na działaniach internetowych. Korzysta z potęgi i zasięgu sieci. Może stworzyć dla nas pomysł na prowadzenie kampanii i wprowadzić go w życie. Zbuduje nam świadomość marki. Na tym się nie kończy jej działanie.

wymyslanie-pomyslow

Strony WWW

Internet jest doskonałym miejscem do zdobywania nowych klientów. Nasza strona WWW jest jak wutryna sklepowa. Musi zachęcać do odwiedzin. Jeśli nie potrafimy zrobić jej sami, możemy się zgłosić do agencji kreatywnej. Pracują tam specjaliści, którzy stworzą nam stronę od podstaw. Sprawią, że będzie użyteczna i pozytywnie wpłynie na nasze dochody. Zadbają również o dobre pozycjonowanie, czyli to, aby nasza strona znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania w przeglądarkach internetowych. Kolejnym punktem na liście usług agencji kreatywnej jest prowadzenie social media. Popularność komunikacji z klientem poprzez media społecznościowe ciągle rośnie.

Specjaliści zadbają abyśmy byli w nich obecni. Strony i social media to nie wszystko. Ważna jest też reklama w sieci, czyli SEO/SEM.- takie rozwiązania proponuje np. agencja kreatywna LTB.

Oferta agencji kreatywnych obejmuje i te zagadnienia. Mogą to być reklamy naszej firmy pojawiające się na różnych stronach. Liki sponsorowane i tym podobne rzeczy. Jak widać asortyment jest szeroki. Często dochodzą do tego i inne kwestie. Mogą to być aplikacje na urządzenia mobilne, produkcja reklam i sesje zdjęciowe. Te podane są zazwyczaj wspólne dla różnych agencji.

Dla każdego coś się znajdzie

Jak widać różnice pomiędzy agencjami są zauważalne. Trzeba jednak przyznać, że często elementy ofert zmieniają się stronami. Agencja kreatywna może też zajmować się tradycyjną reklamą oprócz swojego głównego profilu. W drugą stronę też to działa, agencje reklamowe mogą zajmować się promocją w Internecie. Jednakże różnice są zauważalne. To, do jakiej agencji się zwrócimy zależy od sposobu, w jaki chcemy się zareklamować. Jeśli stawiamy na Internet i social media to zdecydowanie należy zgłosić się do agencji kreatywnej. Zdobędziemy tam profesjonalne rozwiązania dopasowane do naszych potrzeb.